Πρόβλημα με την υδροδότηση - Συμβουλές για καθαρό νερό

water glasstn Δεν είναι λίγες οι καταγγελίες για προβλήματα υδροδότησης και για συχνές διακοπές νερού. Και είναι ακόμα αρχές Μαΐου.

Οι καταναλωτές δίκαια ανησυχούν. Θα έπρεπε βέβαια να ανησυχούν και οι εκλεγμένοι εκπρόσωποί τους και να φροντίσουν για επίλυση του προβλήματος πριν τη δημιουργία σοβαρότερων καταστάσεων: Μια διακοπή νερού που αφήνει τους σωλήνες ύδρευσης άδειους και άρα χωρίς εσωτερική πίεση πιθανόν να δημιουργήσει προβλήματα.

Οι χρησιμοποιούμενοι σωλήνες (σιδηροσωλήνες, πολυαιθυλενίου υψηλής πυκνότητας αμιάντου -που, κατά την ΕΥΔΑΠ, δεν είναι επικίνδυνοι εξ αυτού του λόγου (τον αμίαντο, δηλαδή)-, με την πάροδο του χρόνου είναι φυσικό να φθείρονται και, εφόσον δεν υπάρξει μέριμνα, να καταστούν ακόμα και επικίνδυνοι για τη δημόσια υγεία.

Αυτό, που ήδη ανησυχεί τους καταναλωτές, έπρεπε να έχει σημάνει συναγερμό στα αυτιά των εκλεγμένων τοπικών αρχόντων. Η δημόσια θέση που κατέχουν δεν τους δίνει μόνο δικαιώματα και δυνατότητα προβολής ούτε τους απαλλάσσει των εκ της θέσεώς τους ευθυνών τους.

Η περίπτωση της Καστανιάς

Φτάνουμε στην Καστανιά. Ύψος 500 μέτρα πάνω από τη θάλασσα .

Ένα χωριό πράσινο, δροσερό και χαριτωμένο…”.

...”Παντού στους πλακόστρωτους δρόμους του χωριού κελαηδούν κρυσταλλένια άφθονα ρυάκια. Βρύσες στις αυλές και στα κατώφλια. Βρύσες στα σταυροδρόμια και στα τρίστρατα. Βρύσες ακόμη και στα κεραμίδια…¨.

Και βλάστηση. Τι βλάστηση! Και η πέτρα στην Καστανιά βγάνει χορτάρι. Όλα πρασινοντυμένα και χλοϊσμένα. Αν καμιά φορά η Σπάρτη με την Τρίπολη ήθελε ενωθεί με σιδηρόδρομο, η Καστανιά θα ήταν η πιο δροσερή θερινή διαμονή της Ελλάδας”.

Αυτά έγραφε πριν 100 χρόνια στη σελίδα 48 του βιβλίου του Σπάρτη-Μυστράς, (Εκδοτική Εταιρία “Τύπος”, Αθήναι, χ.χ.) ο Κώστας Πασαγιάννης. Και στη σελίδα 50, γράφοντας για τον Αγιο-Μάμα σημείωνε: “Ένα από τα ωραιότερα και πιο δροσερά ελληνικά τοπία στο φρύδι του βουνού. Κατάφυτος, πρασινόχαρος, νεροποντισμένος.

Κάθε άκρη του και μια κρυσταλλένια πηγή. Κάθε του πλαγιά και μια γάργαρη ανάβρα. Κεφαλάρια άφθονα και πλούσιες παντού νερομάνες…”.

Και φτάνουμε σήμερα, ύστερα από 100 χρόνια προόδου, να αντιμετωπίζουμε προβλήματα λειψυδρίας; Είναι τελείως τρελό!

Με υποπενταπλάσιο πληθυσμό, με ρολόγια σε όλα τα σπίτια, με ξεραμένους και άγονους κήπους!…

Και μια βασική ερώτηση:

Τηρούνται οι προδιαγραφές που ορίζονται με την Οδηγία 98/83/ΕΚ του Συμβουλίου της 3ης Νοεμβρίου 1998 σχετικά με την ποιότητα του νερού ανθρώπινης κατανάλωσης (https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/HTML/?uri=CELEX:31998L0083&from=EL);

Χρειάζεται μια απάντηση τόσο από τους τοπικούς μας άρχοντες όσο και από την Υπηρεσία του Δήμου. Γιατί καλές είναι οι προθέσεις και οι πρωτοβουλίες για ανάδειξη του Δήμου σε Παγκόσμιο Πολιτιστικό Κέντρο αλλά ας ρίχνουν μια ματιά και σε εμάς εδώ κάτω. Υπάρχουμε.

Τι να κάνουμε

Σε πρακτικό επίπεδο ο Π αντιγράφει μερικές συμβουλές που παρέχει η ΕΥΔΑΠ για τους καταναλωτές της που, πιθανόν, να βοηθήσουν και τους κατοίκους των χωριών μας.

Μερικές φορές το νερό είναι δύσοσμο. Τι πρέπει να κάνουν οι καταναλωτές;

Ελέγξτε αν το νερό είναι το ίδιο δύσοσμο σε όλες τις βρύσες του σπιτιού. Αν το πρόβλημα εντοπίζεται σε μία μόνο βρύση, πρέπει να κληθεί ο υδραυλικός που έκανε τελευταία φορά επισκευή ή προσθήκη εξαρτημάτων (φίλτρα νερού, μπαταρίες, πλαστικές σωληνώσεις κλπ). Αν το πρόβλημα υπάρχει σε όλες τις βρύσες του σπιτιού, τότε ειδοποιείστε την ΕΥΔΑΠ.

Μερικές φορές το νερό είναι αλμυρό ή γλυφό. Ποιες ενέργειες πρέπει να κάνουν οι Καταναλωτές;

Πριν από όλα, βεβαιωθείτε ότι υδρεύεστε από την ΕΥΔΑΠ. Κατόπιν, ειδοποιήστε την ΕΥΔΑΠ, γεμίστε ένα μπουκάλι με το νερό της βρύσης και παραδώστε το στον υπάλληλο που θα σας επισκεφθεί. Σε περίπτωση που υδρεύεστε από το Δήμο, θα πρέπει να απευθυνθείτε στην αρμόδια Δημοτική Υπηρεσία.

Μερικές φορές το νερό είναι θολό. Πότε πρέπει να ανησυχούμε και τι πρέπει να κάνουν οι καταναλωτές;

Γεμίστε ένα ποτήρι με νερό και αφήστε το να ηρεμήσει για 10 λεπτά. Αν το νερό γίνει διαυγές και δεν έχουν κατασταλάξει στερεά σωματίδια ή ιζήματα, τότε η θολότητα οφείλεται σε αέρα παγιδευμένο στο δίκτυο και δεν πρέπει να ανησυχείτε, καθώς το νερό είναι πόσιμο. Αν το νερό παραμείνει θολό ή έχουν κατασταλάξει ιζήματα, τότε το νερό πιθανώς δεν είναι πόσιμο και πρέπει να ειδοποιήσετε την ΕΥΔΑΠ. Παράλληλα, θα ήταν χρήσιμο να γεμίσετε ένα μπουκάλι με το θολό νερό και να το παραδώσετε στον υπάλληλο της ΕΥΔΑΠ που θα σας επισκεφθεί.

Ο επιμελής αναγνώστης μπορεί να ρίξει μια ματιά και στο παρακάτω:

https://www.sigmalive.com/archive/news/local/130878

Δ.Π.